Fsearthtiles [tuto]

La campagne anglaise n’est pas en haute def sur virtual earth, de plus je trouve que google s’en sort mieux sur l’Angleterre, tout n’est donc pas tout rose non plus.

Si !

la campagne anglaise est en très haute def sous VE .

va flashearth.com/“target=”_blank

n’iimporte ou en Angleterre , et tu zoomes .

J’avais même retrouvé des crop circle il y a quelques mois de ça …

:open_mouth:

Roh cette découpe à la frontiere! Je me suis fait avoir j’étais un pet trop haut, il sera pas dit qu’ils ont photographié l’écosse o_O

pas l’Ecosse , dommage .

mais le Pays de Galles , oui !

Arf !

L’Ecosse est en 1m depuis décembre !

International (GeoEye, 1m):
Valencia, Spain
Oporto, Spain Portugal (Thanks Jorge!)
Thessaloniki (Salonica), Greece
Guantanamo Bay, Cuba
Goteborg, Sweden
Copenhagen, Denmark
Brussels, Belgium
Oslo, Norway
Grand Canaria/Las Palmas, Canary Islands
Addis Ababa, Ethiopia
Casablanca, Morocco
Kuwait City, Kuwait
Dhaka, Bangladesh
Tahiti, French Polynesia
Moscow, Russia
Christchurch, New Zealand
Wellington, New Zealand

United Kingdom (GetMapping):
England/Wales
Scotland
Holland (DKLN)

:open_mouth:

Autogen Gratuit pour la Suisse.

Les suisses sont en avance sur nous.

[/URL]
[/img]

Le lien.

stumbles.ch/“target=”_blank

Autogen gratuit pour l’Angleterre. England.

shepsshed.com/autogentrees.htm"target="_blank

Merci merci, quand je disais qu’on pouvait faire quelque chose!

Hello all !

Petite question :

Si je sélectionne 1m dans FSET, seule les zones en 1m vont apparaître ?

Bonjour

Une petite question FS2004 gère combien de m/pix au juste? 4m/pix ?

Hello Anass,

5 m je crois.

zen_=)

Paris en 1m cela donne 40 GO.

30 en découpant proprement. (ce que je ne sais pas encore faire…).

pour decouper proprement, tu utlise un logiciel genre the gimp, tu coupes la partie dont tu ne veux pas, elle devient donc blanc pur, ensuite tu ouvres le fichier .ini qui correspond a l image, tu rajoutes cette ligne dans la section source:

NullValue = 255,255,255

ensuite tu recompiles, en glissant le .ini modifié sur resamplefsx.exe ou resamplefs2004.exe , du dossier de FSET.
voila c fait, tu peus faire beaucoup de chose avec resample.exe, outre les water mask, tu peux aussi créer les textures de nuit, et des differentes saisons, tout est expliqué dans la doc du sdk, fournit sur ton cd de fsx.

remarque, si dans ta photo il y a des element en blanc et que ceux ci reste d etre effacé, alors remplace la zone effacée par une couleur peu trouvable sur la photo , et remplace le 255,255,255 par la couleur que tu a choisie! en fait met le taux de rouge,vert,bleu!

[quote=“deeruss”]Hello all !

Petite question :

Si je sélectionne 1m dans FSET, seule les zones en 1m vont apparaître ?[/quote]

Si c’est de la partie droite de l’interface dont tu parles , les zones de 1m seront visibles. Mais tu ne sauras pas si tu peux télécharger en 50 cm, 25 cm ou moins.
Tout ce que tu sauras c’est que tu peux télécharger en 1 m et plus.

Ok merci :slight_smile:

Quelles sont les zones < 1m sous VE ?

Décidément , dans le Monde du photoréalisme , ça bouge !! Christian Buchner (le créateur de Tileproxy) vient de sortir la version 7. Je l’ai installée ce matin. C’est une version vraiment améliorée. J’ai eu du mal à le mettre en route au début. (plantage au démarrage). Mais un bidouillage du Proxy.ini m’a permit de voler. C’est franchement une sacrée amélioration au niveau du floutage et de la vitesse à laquelle on peut voler.
Je vais jongler avec plaisir entre FSearthtiles v0.8 et Tileproxy v7.

Ohlalalala! Buchner a tapé fort sur ce coup-là !! Ca fait plusieurs heures que je teste l’Italie en 1 m/pixel. C’est le top !!

déconne pas , je me cogne avec FSET la construction de toute l’italie du nord en 1m , ( partie alpine ) , et j’en suis à une petite trentaine de Go pour le moment .

no floutage à 200 knts , c’est le pied .

Mais est ce que tu peux revoler sur les scènes visitées via TP , sans encombres ?

Est ce que ça prend autant de place ?

C’est une révolution cette affaire …

Hello !

Et ou peut on telecharger la V7 ? (tileproxy)
pas dispo sur avsim apparemment! …

merci

Téléchargeable sur:
sourceforge.net/projects/tileproxy/

Pour Red Cloud,
200 kts , je n’ai pas essayé mais je suis presque sûr que ça commencera à flouter. (je suis à 120 kts en Beaver sur le Nord de l’Italie , Virtual Earth, sans floutage).
Je n’ai pas essayé aussi le offline sur une zone déjà survolée. Mais étant donné que depuis plusieurs versions Buchner avait déjà mis cette fonction , je pense que c’est pareil pour celle là, et là p’têt que pour les 200kts… :smiley:

Si vous êtes intéressés , voci mon *.ini (attention à modifier vos lettres de disque dur ):

Start a line with # to comment it out.

Turn your text editor’s Word Wrapping OFF for editing this document.

Read the manual for help with configuration. Do not contact the

author about the configuration for particular services. Thank you.

[TileProxy]

Enable or disable worldwide photographic scenery coverage (Yes/True/On to enable)

master_enable=On

Write a logfile to disk. In recommend to only turn this on for debugging purposes.

When using FSX RTM or FS 2004, the logfile will grow VERY fast and affect performance.

#logfile=“C:\logfile.txt”

Offline Mode - No network access will occur (Yes/True/On to enable)

offline_mode=No

The distance up to which LOD 15 (1.1m/pixel) would be loaded (only applies to FS9 and FSX RTM)

lod_distance=1000

Resolution limiter: 15 = 1.1m/pixel, 14 = 2.3m/pixel, 13 = 4.75m/pixel

Lower resolutions load faster, but are visually less appealing.

max_lod=15

The maximum number of tile contexts that Tileproxy will send to the filter driver. A context

is essentially a very fast buffer for graphics data sitting in kernel memory that delivers

data right into FSX. Each tile context can hold an entire LOD 8…15 tile. Higher values

mean more use of your precious kernel memory though. The maximum number is 512. Lower if

you run out of RAM during flight and the PC starts to use the paging file a lot.

max_contexts=512

Maximum number of BMP Tiles to read-ahead per context. This speeds up communication between

proxyUser and tileproxy.sys dramatically. The maximum value is 1023 and it delivers up to 32

square kilometers (an entire LOD 8 tile) to the filesystem filter driver at once.

preload=1023

Generate Water Mask. This brings back shader-rendered water and allows

for the use of planes with floats (Goose, Beaver, etc…). If you turn this

option off, you get the Tileproxy behavior of Beta 5 and earlier versions.

water_mask=On

Recommendation: FSX users: Use water_blending=on, water_smoothing=off

to get soft land/water transitions

FS9 users: Use water_blending=off, water_smoothing=on

to get hard land/water transitions which

Tileproxy tries to match pixel-exact against coast-lines

Combining water_smoothing and water_blending is discouraged.

It’s slow and gives weird results.

Use blending techniques to create a soft land/water transition with some

transparency effect near the shoreline. Compatible with FSX only.

water_blending=On

The distance in meters that you want land/water blending to extend from the

shore line. Larger values require more processing. You should not currently

specify values much larger than 500 meters because it can create visual artifacts.

blend_distance=300.0

The rate at which terrain is blended into the water color. 1.0 means a linear

blending, values > 1.0 blend faster. Values < 1.0 blend slower. This works

similarly to a Gamma Curve.

blend_exponent=1.0

The minimal and maximal transparency of the water. The lower you choose the min value,

the more reflective the deep water will be. The higher the max value is chosen, the less

reflective the water will be directly at the shore line. The reflectiveness transitions

linearly from max to min throughout the distance given by blend_distance from the shore.

Allowed values are between 0 and 1, and alpha_min should be smaller than alpha_max or

things may look weird.

alpha_min=0.2
alpha_max=0.7

The water color in hexadecimal RGB notation. Prefix with #. This should be blue

or greenish blue or some shades of brown, depending on your preference.

Values of #000000 are discouraged when using water blending - it will result

in weird behavior at the shorelines.

water_rgb=#002060

Try to smooth land/water boundaries by trying to match the water mask to the image content.

This is a a somewhat experimental algorithm.

water_smoothing=Off

The decision threshold for water/land when water_smoothing is enabled. 0 means everything

will be turned to land, 1 means everything turns to water. Chose some value inbetween

water_threshold=0.33

Maximum number of bytes allocated to BMP graphics tiles in RAM at any time (0 for unlimited)

The value below states 100 MB.

cache_bytes_limit=0

Maximum number of BMP tiles to cache in RAM at any time (0 for no limit).

cache_tiles_limit=0

The currently active service is configured here. Only ONE active source please.

The other source statements should be commented out.

source=Virtual Earth
#source=Google Earth
#source=Yahoo
#source=Service Example 4

The sources you want to be able to switch from the GUI menu.

Separate the list entries with | and enclose in quotes. Make sure the

names specified here are valid services which are defined below.

You may want to rename the services according to your preference,

but make sure you replace all occurences of the strings.

menu_sources=“Virtual Earth|Google|Yahoo|Service Example 4”

Experimental API Hooking section. Disable if you see strange crashes and effects.

Currently we only have the DirectX 9 hook. More hooks are planned.

enable_hooking=No

The DirectX 9 hook enables the moving map overlay. More features are planned.

enable_dx9hook=No

A flag whether to show the moving map overlay initially or not.

enable_movingmap=No

Dimensions and overlay colors of the moving map. Positions are percentages of the screen.

Width and Height refer to the full 512x512 pixel texture used for the map. To get a round

map circle, the ratio of width and height should match your screen’s aspect ratio (e.g. 4:3)

Radius is given in the map texture’s pixels where one pixel represents a LOD 15 tile. A

radius of 0 disables the round stencil and shows the entire 512x512 texture. Color is given

in a hexadecimal ARGB notation.

movingmap_alpha=255
movingmap_color=#ff000000
movingmap_xpos=88
movingmap_ypos=15
movingmap_width=60
movingmap_height=80
movingmap_radius=60

Here begin the service specific configurations

This is new when you specify captcha_module

On encountering HTTP 302 redirects the captcha module will send Internet Explorer’s cookies

stored for the specified service domain to the web server. It will also display whatever web

page the service redirects you to. This could be a page requiring you to enter a so-called

captcha. After entering the captcha correctly, the resulting session cookie will be stored as

a permanent cookie (expiration 1 day) in your IE Cookies folder and sent to the service on

subsequent requests. You will then be able to use the service as long as you wish, given that

you correctly enter the captcha dialog which may nag you once every 20 minutes or so.

Explaining the captcha_config arguments:

cookiedomain from captcha_config specifies the domain name for which cookies are stored.

This might be the service name plus a top level domain like “.com”

cookieurl specifies a HTTP url from which an identifying cookie will be retrieved first, if

no existing identifying cookie is found. This may be required sometimes to make the captcha

dialog appear in the first place. This could be the service’s front page URL (e.g. a search

engine)

[Virtual Earth]
cache_folder=F:\cache.service1
network_module=libnettile
module_config="conn=256|rate=2.0|verbose=0|server=http://a*.ortho.tiles.virtualearth.net|path=/tiles/a%s.jpeg?g=%v|quad=0123|balance=0123|useragent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)"
min_level=9
max_level=17
map_version=104
#level_mapping=9,10,11,12,13,14,15,16,17
#level_mapping=9,10,11,12,14,14,15,16,17 more radius HQ (13->14)
level_mapping=9,10,11,14,14,14,15,16,17 even more radius in HQ (12,13->14)
color_hack=Yes
color_level=13
bulk_extend=50

[Google]
cache_folder=F:\cache.service2
module_config="conn=20|rate=2.0|verbose=0|server=http://kh*.google.com|path=/kh?t=t%s&n=404&v=%v|quad=qrts|balance=0123|useragent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)"
captcha_module=captchaform
captcha_config="cookiedomain=google.com|cookieurl=http://www.google.com"
min_level=5
max_level=17
map_version=24
level_mapping=5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17
color_hack=No
color_level=0
bulk_extend=50

[Yahoo]
cache_folder=F:\cache.service3
module_config="conn=20|rate=2.0|verbose=0|server=http://us.maps3.yimg.com|path=/aerial.maps.yimg.com/img?x=%x&y=%y&z=%z&v=%v&t=a|useragent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)"
min_level=5
max_level=17
map_version=1.7
color_hack=No
color_level=0
bulk_extend=50

[Service Example 4]
cache_folder=F:\cache.service4
module_config="conn=20|rate=2.0|verbose=0|server=http://mapcache*.figurethisoutyourself|path=/sat/%Z/%X/%Y?partner=|balance=1234|useragent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)"
min_level=5
max_level=17
map_version=1
color_hack=Yes
color_level=12
bulk_extend=50